Saturday, January 30, 2010

Mimpikan dia.

Saya mimpikan dia. Tetapi saya tidak pernah bertemunya. Malah saya juga tidak pernah mengenalinya. Pelik, tapi sudah banyak kali saya bermimpikan dia. Dia, seorang lelaki yang selalu hadir dalam mimpi saya. Namun, wajahnya tidak pernah dia perlihatkan. Selalunya, yang hadir hanyalah bayangannya. Entah siapalah gerangan orangnya. Mungkinkah dia orang yang selalu saya pohon didalam doa? Atau mungkinkah dia adalah jawapan bagi saya untuk permintaan yang saya inginkan untuk hadir pada 10 tahun yang akan datang? Dia tidak pernah bersuara. Tapi dia menimbulkan tanda tanya pada saya. Dia hadir bukan sekali tapi banyak kali dan itu yang membuatkan dia menjadi persoalan buat saya.
“Siapakah dia?....”

NorashiqinAli
AnakJohor.

No comments:

Search This Blog