Thursday, January 21, 2010

Sakit yang menyerang.

Sakit kaki mula menyerang. Bukan saya seorang sahaja tapi ada ramai lagi yang mempunyai nasib yang serupa. Sakit ini bagaikan ibu yang baru melahirkan (macam mana pula saya tahu rasa sakit ibu yang melahirkan?? Saya sendiripun agak kebingungan...)
Sakit ini gara-gara sukan yang berlebihan. Berlebihan sangat pada hemat saya. Hari yang sungguh meletihkan. Itulah hari Selasa. Setiap minggu pada hari yang sama. Keadaan tidak akan berubah sekiranya jadual tidak diubah. Hendak mengadu kepada Abang Nasa, memang itu diluar kawalan dia. Saya tahu dan saya faham. Tapi saya tetap berharap agar jadual itu ditukar. “tukarlah...penat sangat rasanya...lepas waktu English Studies bersambung dengan kelas PJK dan bersambung pula dengan GERKO hoki...” Itu semua belum lagi dicampur dengan kepantasan kaki melangkah mengejar waktu yang sepantasnya berlalu. GERKO...saya harus awal...KAMI harus awal. Jika tidak dicemuh dengan kata-kata yang agak menyakitkan hati...sama seperti sem yang lalu...jikalau tidak dicemuh sekalipun...ada saja surat-surat amaran yang akan sedia ada untuk kami. Itu memang patut dan saya faham. Itu namanya disiplin yang bukan selicin belut untuk saya lepasi. Saya akur dan saya patuh kerana saya yang memohon masuk ke sini untuk belajar erti hidup. Erti hidup yang sememangnya sukar pada awalnya dan insyaAllah mudah pada akhirnya.
1) p/s: kepada Sir Idris...Jagalah kesihatan wahai KJ ku. Sakit itu perlukan teman. Teman kepada sakit adalah sabar. Bersabarlah dan jangan lupa, ubat juga perlu dimakan.
2) p/s: Sewaktu KJ batuk dihadapan kelas, memori lama kembali menerjah...teringat seketika saya kepada ayah. KJ agak seiras dengan arwah ayah. Banyak berkata-kata...juga sama seperti arwah ayah. Jadi, kepada sesiapa yang punya Ayah...jagalah ayahmu itu. Kasihi lah dia selagi dirinya masih dihadapan matamu supaya kamu tidak menyesal kelak.Telefonlah ayahmu itu bukan untuk meminta wang, tetapi untuk berbicara dengannya...dan jangan sampai...kamu menelefon ayahmu itu ketika dia tidak mampu berbicara lagi.

No comments:

Search This Blog