Saturday, January 16, 2010

Bila rindu.

Bila rindu..saya makan Mc Donald. Sebab lama betul dia tak belikan saya Mc D bila saya belajar hingga larut malam.

Bila rindu...saya minum kopi. Sebab dulu, saya selalu buatkan dia kopi bila dia nak ke tempat kerja.

Bila rindu...saya membaca. Sebab hobi dia dan saya adalah membaca. Saya rindukan saat membaca dengannya...membaca dan kemudian berhujah lantaran tidak sependapat . Saya juga rindukan hujah-hujahnya.

Bila rindu...saya menghentam bola basketball...sekuat hati sambil menangis di dalam hati...biar tiada yang nampak kerana itu lebih baik. Sebab...itu adalah tabiat saya...(menangis tapi tiada siapa yang akan lihat walaupun roommate saya ada di dalam bilik.!!)

Bila rindu...saya akan menulis. Tidak kisahlah apa pun...saya akan menulis...lagu, poem mahupun blog. Sebab itu jugalah blog saya seringkali berbau EMO.

Bila rindu...saya akan bacakan Yaasin untuknya...dan sekarang saya cuba menjadi anak yang solehah biar setiap ayat yang saya baca dan setiap doa yang saya lafazkan untuknya akan deterima Allah.

Dan sekarang, bila rindu...saya letakkan gambar ini;







Di desktop saya...supaya saya ingat diri yang saya juga akan nanti menyusulnya ke sana...tidak akan pulang...sama seperti dia.




NorashiqinAli
AnakJohor

No comments:

Search This Blog