Saturday, January 30, 2010

Kisah sabtu, 30 Jan 2010

Hari ini hari yang malas. Lebih khusus untuk saya katakan, saya yang malas. Malas untuk bangun awal pagi, malas untuk bersukan, malas untuk buat assignment dan malas untuk ulang kaji. Malas sungguh saya hari ini. Penyakit yang sangat berbahaya ini telah menyelubungi setiap sudut dalam badan saya. Nasib baiklah ia hanya ‘bermaharaja lela’ sehingga selepas Asar. Ubat yang terbukti berkesan terhadap saya sudah dikenal pasti dan akhirnya penyakit ini dapat dilumpuhkan sedikit demi sedikit. Ubatnya mudah iaitu membasuh baju! Kedengaran agak pelik tapi itulah ubatnya. Bukan setakat membasuh baju, lantai pun dimopnya dan meja kelihatan lebih teratur daripada biasa.
Hari ini, hampir semua orang yang saya kenali tidak ada disini. Karmen pulang ke Ipoh, Shan & Shoba pulang ke rumah Shan untuk menyambut Thaipusam, Shahid pula ada di tasik...menjalani kem kepimpinannya. “Agak bosan bila tiada sahabat disisi” Kata saya di dalam hati. Dulu saya tidak pernah untuk kisahkan tentang wujudnya sahabat disisi. Tetapi, kini, emosi saya berfungsi pula. Berfungsi untuk mula rindukan sahabat.
Oh ya! Hampir senja tadi, Yam pulang daripada Alor Star. Selimut yang dibelinya sangat ‘cute’. ‘Cute’? Saya tak faham apa yang cute dengan selimut tersebut tapi itu yang dikatakan Yam. Bukan setakat selimut yang ‘cute’ dibelinya, dua pasang kasut tumit tinggi juga menjadi barangan pilihannya khas dari Alor Star. Bertuahlah sesiapa yang dapat Miss Maryam sebagai cikgu. Mesti kamu akan sentiasa menhadirkan diri sepenuhnya didalam kelas kerana dia memang comel! Secomel Garfield saya. Sekarang ni, Garfield saya sedang makan ayam goreng...[makan ayam goreng malam-malam akan menyebabkan dia semakin cute :-p ] dan dia juga sedang ber ‘YM’.

NorashiqinAli
AnakJohor.

No comments:

Search This Blog