Friday, February 19, 2010

Cuti Kali ini

Cuti kali ini sama seperti cuti-cuti yang lalu. Cuti kali ini juga terasa cepat sekali. Berlalunya cuti kali ini bagaikan lajunya darah mengalir ketika berada di Taming Sari (Melaka).

Seperti biasa, setiap kali cuti..rutin harian saya adalah menghantar mak ke tempat kerja. Itulah kerja saya selama seminggu ini. Tak pernah menyesal dan tak pernah mengeluh. Saya gembira dengan itu.

Selama cuti ini, saya rindukan G. Mungkin sebab saya senang berkomunikasi dengannya dan melepaskan segala yang terbuku di hati. G org yang baik...insyaAllah baik untuk selama-lamanya. Semoga juga dia dijodohkan dengan orang yang baik :)


Cuti ini juga saya dapat teman yang baru. Teman yang banyak merepek (jgn marah). Teman yang seperti cermin kepada saya. Kami punya banyak persamaan dan kami punya pengalaman yang tidak semua orang ada. Kami berborak dan memotivasikan diri sesama kami. Dia adalah teman yang saya fikir tidak wujud tapi hadir sekarang. Semoga dia tabah dan cekal dalam menjalani hidupnya...dan semoga Allah memberikan dia jodoh yang memahami tanggungjawabnya. ;)

Esok saya akan pulang. Pulang ke keadaan asal. Belajar untuk mengajar dan saya akan ada banyak masa untuk G...tapi kurang pula untuk teman saya yang baru itu. Tapi saya tetap tahu yang Facebook dan phone sentiasa ada untuk MEREPEK :)


p/s: Teman mahupun sahabat...walaupun rank dia berbeza...tetap sahaja ada test buat kamu...yang sudah lulus..saya ucapkan tahniah :)

No comments:

Search This Blog