Sunday, February 14, 2010

Mata ini.


Lihatlah mataku.
Lihatlah dengan jujur dan ikhlas sebagai sahabat.
Kau akan tahu, bagaimana aku menangis sendiri selama ini.
Merintih di tikar sejadah di malam hari.
Merintih di meja belajar sewaktu kau dengan kehidupan sendiri.
Aku tidak akan pernah menyusahkanmu wahai sahabat.
Aku tetap akan sendiri.
Sebab itulah aku.
Tidak akan pernah menyusahkan.
Selagi mampu untuk berdiri sendiri, Aku tetap akan sendiri.
Walau seperit mana kehidupan itu, Aku tetap sendiri.
Tidak akan pernah untuk menyusahkan.
Sebab sesuatu itu tidak akan datang bila aku tidak pernah mampu untuk itu.

1 comment:

Anonymous said...

terharu dengan post kau yang ini. =')
maaf sebab aku seorang rakan yang jauh. tapi dalam hati ini. kau tetap kawan yang aku rindui.
persahabatan kerana Allah
salam.

Search This Blog