Tuesday, March 23, 2010

Hari ini hari Isnin.

Hari ini hari Isnin. Hari permulaan selepas berlabuhnya cuti mid-sem. Hari dimulakan dengan perhimpunan yang sememangnya membosankan. Pengacara bagi perhimpunan tersebut sangatlah "BERMOTIVASI TINGGI".Hmmm...boleh juga saya katakan seperti mahu cari gaduh? Nada suaranya sangat tinggi. Mungkin juga sudah terbiasa dengan bahasa ibundanya yang seringkali bernada tinggi. Saya tidak kisahkan sangat kerana banyak lagi perkara yang lebih berat dari itu yang perlu difikirkan.

Setelah selesai perhimpunan, saya pulang ke bilik mengambil barang dan terus menghala ke KOOP, membeli sandwich dan SARAPAN!! Saya sangat lapar!!. Kemudian, saya meluru ke kelas. Hmmm...kelas pendidikan Islam yang agak tegas dan dingin pada permulaannya dan kembali seperti biasa pada pengakhirannya. Pada hari Isnin ini juga, kelas Social Studies dan English Studies tiada. Jabatan Bahasa juga dikunci. Entah ke mana para pensyarah kami pergi...tapi semua orang kelihatan gembira. Mungkin mood belajar tertinggal dirumah.

Pengembaraan saya tiba di hari Isnin ini. Saya sangat sesak nafas pada hari ini. Kata G, muka saya nampak tension....stress. Mungkin betul. Saya cuma berfikir terlalu banyak. Saya tak seperti sesiapa. Banyak yang perlu difikirkan dan tidak boleh untuk diperkatakan sebab saya sendiri tiada perkataan untuk itu. Kadang kala, saya sendiri tidak tahu apa yang saya fikirkan. Mungkin juga sebab masalah itu terlalu banyak untuk difikirkan...sebab itulah saya sendiri tak tahu apa yang saya fikirkan. Entah la....saya betul-betul tidak tahu!.

Pengembaraan untuk hari Isnin sangat menarik kerana saya agak MENGAMUK! Tapi tahapnya cuma 20% sahaja. Tidak dikeluarkan semuanya. Tidak elok untuk kesihatan. Lama sudah, saya tidak mengamuk. Oh ya! saya agak menakutkan Ika, G, dan seorang senior. Syahid pula...hmmm...stay away saja sebab dia dah faham . Sorry guys; "Kan dah kata, Aku kalau marah memang teruk. So, janganlah buat aku marah..."   Sebenarnya saya perlu meletup pada petang hari Isnin ini sebab kalau tidak meletup, saya rasa saya boleh kena darah tinggi. Tengah hari saya sudah sesak nafas dengan macam-macam yang jadi, petang pula, perkara yang saya sangka sudah baik-baik saja bertukar SANGAT TERUK!! minta maaf la...tapi soal kerja, memang saya tak suka dibuat begini. Kerja maksudnya KERJA!! main maksudnya MAIN!! mudah kan?
Petang Isnin, saya call mak, Mak, seperti biasa dengan ayat standard nya. "Sabar ya kak, lain kali jangan kerja dengan orang sebegitu....buat sendiri pun tak apa."     Haiyoo...buat sendiri?? Buat apa ada GROUP WORK?? haiyooo * tepuk kepala* Rasa tak ternilai pun ada sebab puas saya buat eye bag ni...dan kerja still hancus~ hmmm...sorry la...no more second chance.

1 comment:

erzerldacassilas said...

sabaq weyh :DDD
ak faham apa yg ang rasa sebab aku dah pernah rasa. :PP

Search This Blog